Wij doen er alles aan om u de beste tandheelkundige zorg te bieden. Mocht het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden, dan vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Voor ons is het belangrijk te weten dat u een probleem hebt of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit de onduidelijkheden op. We vertrouwen er op dat we gezamenlijk een oplossing vinden. Indien we gezamenlijk onverhoopt niet tot een voor u bevredigende oplossing komen, dan kunt u terecht bij de KNMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Aan de klachtenregeling zijn voor u geen kosten verbonden. Er zijn twee mogelijkheden:
Onder leiding van twee deskundigen van de Regionale Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is de klacht afgehandeld.
Wanneer u geen prijs stelt op bemiddeling of als de bemiddelingspoging mislukt, kunt u de KNMT vragen om behandeling van uw klacht door de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een hoorzitting. Daarna volgt de uitspraak van de Centrale Klachtencommissie. Wanneer daartoe aanleiding is, kan de Centrale Klachtencommissie een aanbeveling doen aan de tandarts. Zo’n aanbeveling heeft tot doel dat de tandarts maatregelen treft ter verbetering van de kwaliteit van zijn tandheelkundig handelen, zijn praktijkorganisatie zoals zijn optreden en voorlichting richting patiënten. De Centrale Klachtencommissie kan geen schadevergoeding opleggen.
!Wij nemen nog nieuwe patienten aan, maar de wachttijd bedraagt minimaal 2 maanden!
Wel hebben wij de policy dat nieuwe patiënten de eerste 2 x hier op de praktijk dienen af te rekenen (pin of contant), u krijgt de rekening dan mee zodat u deze zelf kunt indienen bij uw zorgverzekering. Helaas moeten wij dit handhaven door vervelende ervaringen uit het verleden.
Helaas lukt het een deel van de patiënten niet om 24 uur van tevoren een afspraak te annuleren.
Hierdoor ontstaan grote gaten in de agenda, waarin wij aan andere patiënten zorg hadden kunnen verlenen.
Wij zien ons daarom genoodzaakt om bij een annulering van een behandeling, minder dan 24 uur van tevoren, een deel van de kosten in rekening te gaan brengen.
Gebeurt dit voor de tweede maal zal de volledige behandeling in rekening worden gebracht.
Wij waarschuwen u dat deze kosten niet door uw zorgverzekering worden vergoed.