Wanneer er parodontitis bij u is geconstateerd zal de initiële behandeling (eerste fase) bestaan uit het verzamelen van aanvullende informatie en het vaststellen van het probleem. Er zal een mondonderzoek plaatsvinden met een uitgebreide documentatie over de pockets, botafbraak, tandsteen, tandvleesbloedingen en ontstekingen. Dit wordt genoteerd in een zogeheten parodontiumstatus. Daarnaast is het mogelijk dat wij aanvullende foto’s maken, om het kaakbot (rondom de tanden en kiezen) goed in beeld te brengen. Aan de hand van alle gegevens, stellen wij een behandelplan en begroting voor u op. Die voorafgaand aan de tweede fase van de initiële behandeling met u besproken wordt.
De initiële therapie (de tweede fase) zal bestaan uit het grondig reinigen van de worteloppervlakken van uw tanden en kiezen en de rest van uw mond. Hiervoor zullen er meerdere afspraken voor u ingepland worden. Daarnaast zal er tijd en aandacht besteed worden aan uw mondhygiëne, hoe u uw gebit thuis reinigt. Een goede mondhygiëne is heel belangrijk voor een goed resultaat van de behandeling.
Na zes weken kan er een tussentijdse beoordeling plaats vinden waarbij wij eventuele aanvullende instructies geven en (rest) tandsteen en plaque verwijderd worden.
Drie maanden na de initiële behandeling vindt een herbeoordeling plaats, aan de hand van een nieuw parodontiumstatus. Hierbij vergelijken we de uitkomsten met het parodontiumstatus die gemaakt is tijdens het eerste bezoek. De resultaten en het vervolgtraject zullen vervolgens met u worden besproken.
!Wij nemen nog nieuwe patienten aan, maar de wachttijd bedraagt minimaal 2 maanden!
Wel hebben wij de policy dat nieuwe patiënten de eerste 2 x hier op de praktijk dienen af te rekenen (pin of contant), u krijgt de rekening dan mee zodat u deze zelf kunt indienen bij uw zorgverzekering. Helaas moeten wij dit handhaven door vervelende ervaringen uit het verleden.
Helaas lukt het een deel van de patiënten niet om 24 uur van tevoren een afspraak te annuleren.
Hierdoor ontstaan grote gaten in de agenda, waarin wij aan andere patiënten zorg hadden kunnen verlenen.
Wij zien ons daarom genoodzaakt om bij een annulering van een behandeling, minder dan 24 uur van tevoren, een deel van de kosten in rekening te gaan brengen.
Gebeurt dit voor de tweede maal zal de volledige behandeling in rekening worden gebracht.
Wij waarschuwen u dat deze kosten niet door uw zorgverzekering worden vergoed.